Σάββατο 31 Μαΐου 2014

Shimano XTR Di2



Η βουνίσια ηλεκτρονική σειρά είναι πλέον γεγονός!

Η Shimano μετά από μήνες φημολογίας ανακοίνωσε μόλις το πρώτο ηλεκτρονικό Groupset για ορεινή ποδηλασία, XTR Di2 (M9050). Mετά από διάφορες εικασίες και εικόνες που είχαν διαρρεύσει από Γαλλικά sites, η Shimano ανοίγει τα χαρτιά της για το καταναλωτικό κοινό αφού προηγουμένως έχει φροντίσει να μας ενημερώσει για τις εξελίξεις αναφορικά με τις δύο σειρές ΧΤR, τον περασμένο Φεβρουάριο στο Press Camp της στην Boυδαπέστη.

Με μερικές ώρες να μας χωρίζουν από τον αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος στο Albstadt, τα ποδήλατα των Julien Absalon (BMC), Daniel McConnell (Trek Fatory Racing) και  Fabian Giger (Giant Pro XC Team) είναι ήδη εξοπλισμένα με την νέα σειρά XTR Di2 με διαφορετικά ωστόσο set up. Συγκεκριμένα ο Julien και ο  Dan θα αγωνιστούν με  1x11 ενώ ο  Fabian θα αγωνιστεί με  2x11 με την λειτουργία Synchro Shifting.
Η εξέλιξη της πολυαναμενόμενης σειράς Μ9050 είναι αποτέλεσμα ενός εκτεταμένου προγράμματος δοκιμών και είναι η στιγμή όλοι οι ποδηλάτες περίμεναν. Η XTR Di2 έρχεται να προστεθεί στην ήδη ανανεωμένη XTR M9000 μηχανική σειρά. Η πλατφόρμα Di2 προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα σε σχέση με ένα κανονικό σύστημα μηχανικής σειράς στα οποία περιλαμβάνονται όχι μόνο η ταχύτατη και απόλυτα ακριβής λειτουργία αλλά και η υψηλού επιπέδου απόκριση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες τόσο του τερέν όσο και της δύναμης που εφαρμόζεται από τον αναβάτη. Επίπλεον η  αλλαγή ταχύτητας απαιτεί την ελάχιστη προσπάθεια από τον αναβάτη αφού γίνεται πλέον με το πάτημα ενός κουμπιού. Η XTR Di2 φέρνει επίσης, μια νέα προγραμματιζόμενη λειτουργία αλλαγής της μπροστινής σχέσης, η οποία ονομάζεται Synchro Shift.
Δουλεύοντας με αναβάτες δοκιμών και επαγγελματίες αθλητές, οι μηχανικοί της Shimano έχουν σχεδιάσει και δοκιμάσει πολλά διαφορετικά σχέδια χειριστηρίων πριν βρεθεί η τέλεια λύση: το σύστημα αλλαγών Firebolt, ένας ηλεκτρονικός διακόπτης αλλαγής που παρέχει φυσική αίσθηση, άψογη εργονομία σε ένα compact σχέδιο με κορυφαία αίσθηση απόκρισης κατά τις αλλαγές.

Έξυπνη λειτουργία
Ένα από τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής σειράς είναι η δυνατότητα προγραμματισμού του συστήματος. Η XTR Di2 λειτουργεί στην ίδια πλατφόρμα της ηλεκτρονικής σειράς Dura-Ace Di2 της Shimano. Η πλατφόρμα προσφέρει πλήρη προγραμματισμό του Groupset και η E-tube καλωδίωση δίνει την δυνατότητα για προσαρμογή του συστήματος αλλαγής ταχυτήτων, αλλάζοντας τη λειτουργία των πλήκτρων shift.
Για παράδειγμα, είναι δυνατή η αλλαγή της λειτουργίας του εμπρόσθιου μηχανισμού ταχυτήτων από το αριστερό στο δεξιό χειριστήριο. Η πολλαπλή αλλαγή ταχυτήτων είναι επίσης δυνατή με την XTR Di2 και είναι πλήρως προγραμματιζόμενη. Η πολλαπλή αλλαγή σχέσης μπορεί να πραγματοποιηθεί πατώντας και κρατώντας πατημένο το διακόπτη αλλαγής ταχυτήτων. Δεν είναι μόνο η ταχύτητα της μετάβασης προσαρμόσιμη, αλλά και ο αριθμός των αλλαγών, αν θέλετε να μετακινήσετε μέχρι το κατώτατο ή ανώτατο όριο ανά δύο γρανάζια με ένα μόνο πάτημα, ή όλη τη διαδρομή της κασέτας. Η λειτουργία με E - Tube ηλεκτρικά καλώδια σημαίνει απόλυτη απαλλαγή από την  σκουριά και το όποιο τέντωμα του καλωδίου διασφαλίζοντας χαμηλό κόστος συντήρησης.
Ένα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά της XTR Di2 είναι η νέα επιλογή Synchro Shift. Η νέα XTR Di2 έχει εξελιχθεί μετά από  20.000 χιλιόμετρα δοκιμών. Αυτή η εκτεταμένη περίοδος δοκιμής επέτρεψε στους μηχανικούς της Shimano να αναλύσουν διεξοδικά τα δεδομένα σε σχέση με το ποιες σχέσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και ποιες αυτές που τελικά χρησιμοποιούνται περισσότερο. Με την ενεργοποίηση του Synchro Shift, το εμπρός ντεραγιέ διαβάζει τη θέση του πίσω ντεραγιέ και αλλάζει αυτόματα δίσκο προκειμένου να διατηρείται η βέλτιστη σχέση μετάδοσης αλλά και το σωστό chainline. Πρακτικά λοιπόν η λειτουργία Synchro Shift επιτρέπει τον έλεγχο των αλλαγών με ένα μόνο χειριστήριο καθώς οι αλλαγές του μπροστινού ντεραγιέρ γίνονται αυτόματα.

Οι πιο ακριβείς αλλαγές που έγιναν ποτέ
Υπεύθυνα για τις αλλαγές ταχυτήτων είναι τα ντεραγιέ XTR Di2. Οι αλλαγές ταχυτήτων προσφέρουν ακριβέστατες και άμεσες αλλαγές σχέσεων. Ο εμπρόσθιος μηχανισμός ταχυτήτων της Di2 παρέχει αξιόπιστη, γρήγορη και ομαλή αλλαγή ταχυτήτων, ακόμη και κάτω από ένα δυνατό πάτημα του αναβάτη. Η αλλαγή σε μεγαλύτερο δίσκο γίνεται χωρίς προσπάθεια, ανεξάρτητα από το έδαφος με το πάτημα ενός κουμπιού. Το πίσω ντεραγιέ έχει αναβαθμιστεί με νέα τεχνολογία Shadow RD για την Di2. Εκτός από τον απλό διακόπτη ενεργοποίησης και απενεργοποίησης είναι τώρα δυνατό να ρυθμίσετε εξωτερικά την τάση του ελατηρίου του πίσω ντεραγιέ με ένα κλειδί Allen.
Πιο «καθαρή» εμφάνιση και επικοινωνία με τις αναρτήσεις
Ο «εγκέφαλος» του συστήματος XTR Di2 είναι η ψηφιακή οθόνη. Αυτή η οθόνη δείχνει το επίπεδο της μπαταρίας, τη θέση ταχυτήτων, τη λειτουργία μετατόπισης και τη λειτουργία των αναρτήσεων για τις συμβατές αναρτήσεις της FOX. Χρησιμοποιώντας ένα κουμπί στην οθόνη είναι επίσης δυνατή η αλλαγή της λειτουργίας από χειροκίνητη σε ένα από τα δύο Synchro Shift προγράμματα ακόμη και κατά την οδήγηση. Η οθόνη λειτουργεί και ως θύρα φόρτισης, σύνδεσης με το λογισμικό E-tube (για τις προσωπικές ρυθμίσεις) ενώ περιλαμβάνει 3 θύρες E-tube. Χάρη στην πλατφόρμα E-tube, τα ποδήλατα βουνού θα έχουν μια “καθαρή” εμφάνιση. Έτσι τα ηλεκτρονικά καλώδια μπορούν πλέον να κρυφτούν μέσα στο πλαίσιο και είναι δυνατό να ενσωματώσουν το σύστημα ανάρτησης Fox το οποίο ελαχιστοποιεί τα ορατά καλώδια και για το ποδήλατο και για το τιμόνι.
Οι μπαταρίες του συστήματος, τόσο η εξωτερική όσο και η εσωτερική είναι όμοια με τις ήδη υπάρχουσες των σειρών δρόμου.


Βάρη       

Εμπρόσθιος εκτροχιαστής (FD-M9070 D-type) | 115 γρ.
Οπίσθιος (RD-M9050-GS) | 289 γρ.
Οθόνη ελέγχου(SC-M9050) | 30 γρ.
Χειριστήρια αλλαγών (SW-M9050) | 64 γρ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου