Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

O Lance Armstrong στο CNN.



Η χθεσινή συνέντευξη του Lance Armstrong στον Matt Majendle του CNN, σε σχέση με την υπόθεση του doping ταράζει για μια ακόμη φορά τα νερά της ποδηλασίας

«Κανείς δεν με κορόιδεψε ούτε με ανάγκασε να το κάνω, γι’ αυτό και δεν πρόκειται ποτέ να πώ «δεν έφταιγα εγώ». Εγώ φταίω και ας τελειώνουμε με αυτό».


Σχεδόν 18 μήνες ύστερα από τη «βόμβα» που έσκασε στο χώρο της ποδηλασίας όταν ο Lance Armstrong παραδέχτηκε πως έκανε εκτεταμμένη χρήση doping, ο ίδιος παραδέχεται πως «η καθημερινότητά μου είναι καλή».
Ο αμερικανός αθλητής που επέλεξε την Oprah Winfrey για να παραδεχτεί επίσημα πως «όλα ήταν ένα ψέμα, όλα όσα είχε στήσει γύρω από το όνομά του» φαίνεται ικανός να τα βγάλει πέρα και με αυτή τη μάχη. Οι εφτά νίκες του στο Γύρο Γαλλίας – ένα παγκόσμιο ρεκόρ – έχουν πλέον διαγραφεί από τα βιβλία ιστορίας και ο ίδιος έχει επιστρέψει το Ολυμπιακό του μετάλλιο.
Η παραδοχή του τον έκανε απολύτως ανεπιθύμητο στην ποδηλατική κοινότητα καθώς η περίπτωσή του – ή μάλλον η δημοσιοποίηση της περίπτωσής του –τον έκανε συνώνυμο με μια περίοδο ταυτισμένη με σκάνδαλα ντόπινγκ και την πεποίθηση πως «όλοι τα παίρνουν». Ένα μεγάλο στίγμα για την ποδηλασία που φαίνεται σαν ο ίδιος ο Lance Armstrong να το υπέγραψε.
«Ακόμα και σήμερα είναι απίστευτο το τι λέει ο κόσμος για μένα – αρκεί να ρίξεις μια ματιά στα σχόλια που θα έχει αυτό το άρθρο μόλις δημοσιευτεί», δήλωσε στην τηλεφωνική του συνέντευξη στο CNN ο Armstrong.
“Παρόλα αυτά, η καθημερινότητά μου είναι θετική. Ποτέ δεν είχα κάποια προσωπική επίθεση και για να είμαι ειλικρινής με ξαφνιάζει και που το λέω. Συχνά έχω την εντύπωση πως κάποιος θέλει να πει κάτι, αλλά ποτέ δε συμβαίνει”.
Και φυσικά δεν είναι μόνο η κοινωνική κατακραυγή αλλά και οι δικαστικές υποθέσεις με χορηγούς που ακολούθησαν ζητώντας πίσω τα λεφτά τους. Τα τεράστια χρηματικά ποσά που επένδυσαν όλα αυτά τα χρόνια στο όνομά του. Οι περισσότερες από αυτές έχουν πλέον ολοκληρωθεί και μόνο μία συνεχίζεται. Εκείνη που αφορά τη χορηγία της US Postal, η οποία ζητά να επιστραφούν τα περίπου 100 εκ. Δολλάρια της χορηγίας της.
«Είμαι σίγουρος πως θα κερδίσουμε τη δίκη», δηλώνει ο Armstrong στην ίδια συνέντευξη. «Δε νομίζω πως υπάρχει κανείς που να μπορεί να υποστηρίξει ότι η US Postal ζημιώθηκε τελικά από τη συνεργασία. Έβγαλαν πολλά λεφτά από τη χορηγία τους και αυτός ήταν ο σκοπός τους. Δούλεψα πολύ σκληρά γι’ αυτούς και είμαι υπερήφανος γι’ αυτό. Επιπλέον δεν υπήρχε κάποια ιδιαίτερη σχέση ανάμεσα σ’ εμένα κι εκείνους. Η σχέση μου δεν ήταν διαφορετική από εκείνη των άλλων συναθλητών μου – του Tyler Hamilton ή του Floyd Landis».
Ο Lance Armstrong δεν είχε κανένα πρόβλημα να δώσει άλλη μια μεγάλη μάχη στη ζωή του. Ήταν εξάλλου αυτό που τον έκανε τόσο μεγάλο ποδηλάτη. «Έχω τη νοοτροπία του «fuck you”, δηλώνει. «Για μένα όλα είναι μια μάχη. Η προπόνηση, ο αγώνας, η προσπάθεια να κάνω όλη την ομάδα να πιστέψει σε μένα. Και αυτή η αντιμετώπιση είναι σπουδαία για τους αγώνες αλλά δε με βοήθησε πολύ στις προσωπικές μου σχέσεις. Δεν είναι εύκολο να έχεις ένα διακόπτη on και off. Αν είσαι έτσι, είσαι έτσι. Η συμπεριφορά αυτή με βοήθησε στο ποδήλατο και με έφερε εδώ που είμαι σήμερα».
Ο κατάλογος με εκείνους που πλήγωσε στη διαδικασία είναι μεγάλος. Ανάμεσα στα ονόματα εκείνων που νιώθουν προσβεβλημένοι και πληγωμένοι από τη συμπεριφορά του είναι ο τρεις φορές νικητής του Γύρου, ο Greg LeMond, ο δημοσιογράφος David Walsh, που προσπαθούσε για πάνω από μια δεκαετία να τον ξεσκεπάσει και άλλοι – πρώην – φίλοι, όπως οι Frankie και Betsy Andreu.
Πολλοί αναρωτήθηκαν αν η δημόσια συγγνώμη του αρκούσε για να τον συγχωρέσουν όλοι αυτοί. Εκείνος δηλώνει. «Δεν μπορείς να τα πεις όλα σε μια ωριαία συνέντευξη. Ήταν πολλές οι πληροφορίες που βγήκαν στη δημοσιότητα σε εκείνη τη συνέντευξη».
Πολλοί δέχτηκαν τη συγγνώμη του, όπως η μασέζ της ομάδας, η Emma O’Reilly, παρόλο που ο Armstrong την έκανε να μοιάζει σαν... αλκολική πόρνη. Άλλοι όμως, όπως οι LeMond φαίνεται πως δεν θα τον συγχωρήσουν ποτέ.
«Οι LeMond ούτε καν μου απαντάνε στο τηλέφωνο, άρα δεν μπορώ να κάνω και πολλά γι’ αυτό. Ζήτησα συγγνώμη αλλά δεν πρόκειται να κατασκηνώσω κι έξω από το σπίτι τους...»
«Το πρώτο μου τηλεφώνημα ήταν στην Betsy, η οποία δέχτηκε τη συγγνώμη μου αλλά τώρα μοιάζει να το πήρε πίσω. Και για να κλείσει αυτό το θέμα, ζήτησα συγγνώμη και το εννοώ. Τελικά δε θέλω πια να έχω καμιά σχέση με αυτούς τους ανθρώπους αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι λυπάμαι για τα όσα έκανα. Μακάρι η συγγνώμη μου να τους ήταν αρκετή».
Όταν προσπαθεί να εξηγήσει στον δημοσιογράφο του CNN το γιατί επέμενε στο ψέμα όλα αυτά τα χρόνια, η εξήγησή του είναι απλή: «Αν αρχίσεις να λες όχι, πρέπει να συνεχίσεις να λες όχι. Δεν μπορούσα να πω – α, εσύ δείχνεις καλός, θα σου πω την αλήθεια. Κι αν δεν είχαν αποκαλυφθεί όλα, πιθανότατα θα συνέχιζα να λέω όχι».
Όμως αυτό το συνεχές ψέμα πρέπει να σε έτρωγε... τον ρωτάει ο δημοσιογράφος. «Εκείνη την εποχή δεν ένιωθα απολύτως τίποτα», δηλώνει με αφοπλιστική ειλικρίνεια ο Armstrong.
Και παρόλο που υπάρχουν κι άλλοι που ήταν μπλεγμένοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στην ίδια υπόθεση, ο Armstrong ούτε σε μια στιγμή δεν προσπαθεί να περάσει αλλού την ευθύνη.
«Κανείς δεν με κορόιδεψε ούτε με ανάγκασε να το κάνω, άρα δεν πρόκειται ποτέ να πώ «Δεν έφταιγα εγώ». Εγώ έφταιγα, ήταν δική μου επιλογή».
Σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης μοιάζει σαν ο Armstrong να προσπαθεί να ξαναφτιάξει την εικόνα του. Μοιάζει μάλλον αδύνατο να ενταχθεί ποτέ και πάλι στην ποδηλατική κοινότητα, ούτε να κάνει παρέα με προέδρους κρατών και διασημότητες του Χόλιγουντ. Παρόλο που ακόμα είναι φίλος με τέτοιους ανθρώπους...
Υπήρχαν όμως πολλοί που σταμάτησαν να του μιλάνε ακόμα και στο τηλέφωνο – αρκετοί τον ξάφνιασαν, όπως λέει – αλλά σταδιακά η κατάσταση ισορροπεί. Πρόσφατα δέχτηκε στο σπίτι του δημοσιογράφους από το Esquire και κάθε τόσο εμφανίζεται σε κάποια συνέντευξη.
«Μπορεί να φαίνεται κάπως αλλά σε βεβαιώνω πως δεν πρόκειται για καμιά καμπάνια δημοσίων σχέσεων», λέει στο δημοσιογράφο του CNN. «Δεν συνεδριάζουμε σε κάποιο μεγάλο δωμάτιο και καταλήγουμε σε ιδέες όπως, ωραία να μιλήσουμε στο Esquire ή, τώρα να κάνουμε το CNN. Όλα είναι αποφάσεις της στιγμής».
Και στο μέλλον; Ο Lance Armstrong ετοιμάζεται να γράψει ένα βιβλίο που θα τα εξηγεί όλα. Η αλήθεια είναι πως η περίπτωσή του είναι μοναδική. Και ο Bjarne Riis, πρώην νικητής του Γύρου Γαλλίας, παραδέχτηκε πως έκανε χρήση ντόπινγκ και τώρα είναι Team Manager ποδηλατικής ομάδας ενώ ο Armstrong δεν μπορεί ούτε καν να συμμετάσχει σε αγώνες κολύμβησης masters...
«Δεν είμαι θυμωμένος για όλα αυτά», δηλώνει. «Νομίζω ότι οι περισσότεροι είναι αρκετά έξυπνοι να καταλάβουν πως δεν έχει καμιά λογική. Νομίζω ότι όσο περνάει ο καιρός, όλο και περισσότεροι θα το αντιλαμβάνονται».


Πηγή: Mbike, 19/08/2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου