Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Το πρώτο σου κουρσάκι!!Ήρθε η ώρα για χιλιόμετρα!!






Κουρσάκια... Δύσκολος γρίφος για πολλούς όχι μόνο από πλευράς επιλογών, περιφερειακών και σειρών αλλά και από πλευράς κουλτούρας και άποψης. Δεν είναι λίγοι που θεωρούν τα ποδήλατα δρόμου, ποδήλατα για αθλητές, για επαγγελματίες και ως εκ τούτου λίγο «φοβιστικά». Είναι αλήθεια ότι τα ποδήλατα δρόμου δεν είναι για όλους. Ο λόγος είναι ότι ένα τέτοιο ποδήλατο έχει απαιτήσεις. Δεν το παίρνεις για να πηγαίνεις στο περίπτερο. Το παίρνεις για τις μεγαλύτερες αποστάσεις, για τα 60-80+ χιλιόμετρα που πλέον βγαίνουν άνετα, για να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση, γιατί με ένα κουρσάκι γίνεσαι ένα με το ποδήλατό σου.
Οι εταιρείες ποδηλάτων προσφέρουν πλέον μια μεγάλη γκάμα μοντέλων και τιμών. Αυτό όμως, αν και δίνει μεγάλη πληθώρα επιλογών, περιπλέκει τη διαδικασία αγοράς και μπερδεύει τον αγοραστή με τις πολλές σειρές μετάδοσης, τους τροχούς, τα διαφορετικά φρένα, τα υλικά κατασκευής κ.λ.π., κ.λ.π.
Έρευνα Αγοράς
Συνήθως η τιμή είναι καθοριστικός παράγοντας στην τελική απόφαση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως θα ξεκινήσουμε από τη χρήση του ποδηλάτου και τις απαιτήσεις σας από αυτό. Αν περνάτε στην κούρσα από κάποιο άλλο είδος ποδηλασίας, τότε γνωρίζετε ότι η καλύτερη δυνατή αγορά από την αρχή θα σας εξοικονομήσει χρήματα από τυχόν μελλοντική αναβάθμιση σκελετού. Το πολύ φθηνό δεν είναι η καλύτερη λύση γιατί, αν πραγματικά θέλετε να κάνετε ποδήλατο, πολύ γρήγορα θα ξεπεράσετε τις δυνατότητες ενός φθηνού ποδηλάτου και θα ξεκινήσετε τη δαπανηρή διαδικασία της αναβάθμισης. 
Κατασκευή
Δύο είναι τα κυρίαρχα υλικά κατασκευής των σκελετών: το αλουμίνιο και ο άνθρακας. Οι σκελετοί αλουμινίου θεωρούνται πλέον δεδομένοι για ποδήλατα που σέβονται τον εαυτό τους. Παρόλο που είναι βαρύτεροι (και φθηνότεροι) από τα ανθρακονήματα, η τεχνολογία έχει βοηθήσει στην κατασκευή πλαισίων ελαφρού κράματος με υποδειγματική συμπεριφορά και ακαμψία. Ο άνθρακας από την άλλη μεριά είναι ελαφρύτερο υλικό και δίνει...ελλιποβαρείς σκελετούς που σε αγωνιστικό επίπεδο δεν ξεπερνούν το ένα κιλό. Βέβαια ενώ το βάρος παίζει σημαντικό ρόλο, ακόμα σημαντικότερο παίζει η ακαμψία του πλαισίου. Και στο βωμό αυτής οι εταιρείες ξοδεύουν πακτωλό χρημάτων ώστε οι σκελετοί που κατασκευάζουν να είναι όσο πιο άκαμπτοι γίνεται.





Περιφερειακά
Αν έχετε το σωστό πλαίσιο τότε με τον καιρό μπορείτε να «χτίσετε» πάνω του δημιουργώντας ένα σύνολο στα μέτρα και στις απαιτήσεις σας. Στατιστικά δύο είναι οι δημοφιλέστερες βελτιώσεις που γίνονται σε ένα ποδήλατο δρόμου. Η σειρά (ταχύτητες) και οι τροχοί. Ειδικά οι τροχοί είναι η αναβάθμιση με την εμφανέστερη διαφορά στη συμπεριφορά του ποδηλάτου. Η σειρά από την άλλη μεριά είναι ένα θέμα το οποίο «σηκώνει» συζήτηση. Έχουμε γράψει και σε προηγούμενα τεύχη ότι η σειρά δεν έχει μεγάλη σημασία για τον απλό χρήστη. Και αυτό γιατί μία καλορυθμισμένη entry level σειρά μπορεί να δίνει ομαλότερες και ταχύτερες αλλαγές από μία σειρά 2 ή 3 κλίμακες καλύτερη αλλά χωρίς το σωστό ρύθμισμα. Αν όμως πρόκειται να γυμνάζεστε αρκετές φορές την εβδομάδα και να κάνετε αρκετά χιλιόμετρα, τότε είναι καλό να επενδύσετε σε μία καλή και ποιοτική σειρά.
Η 105 της Shimano ή η Rival της SRAM είναι ιδανικές για τους «χομπίστες», δίνουν γρήγορες και ακριβείς αλλαγές χωρίς να ανεβάζουν το κόστος κτήσης σε σχέση με την Ultegra ή την Force. Επίσης η αγορά μίας καλής σειράς εξ αρχής προτείνεται στη συγκεκριμένη κατηγορία καθώς η έκπτωση που κερδίζουν οι κατασκευαστές από της Shimano ή την SRAM περνά σε μεγάλο βαθμό στον καταναλωτή. 
Κόστος
Το κόστος είναι υποκειμενικό και η απάντηση είναι προσωπική και συνάρτηση του ποσού που μπορεί να διαθέσει ο καθένας. Για ένα καλό κουρσάκι αλουμινίου πάντως θα πρέπει να υπολογίζετε ότι θα σας κοστίσει μεταξύ €700-€1.700, ιδιαίτερα αν θέλετε να ασχοληθείτε συστηματικά με την ποδηλασία. Αν αυτά σας φαίνονται υπερβολικά για ένα ποδήλατο μπορείτε πάντα να ψάξετε στα καταστήματα για μοντέλα της περασμένης χρονιάς τα οποία θα βρείτε με σημαντική έκπτωση.
Στην τιμή θα πρέπει επίσης να συμπεριλάβετε το κόστος των SPD πεταλιών, των αντίστοιχων παπουτσιών και ενός κράνους.

Πηγή : bikesports.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου