Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Ποδηλατώντας το Χειμώνα(που έρχεται)!!!!!!

Ο καιρός αλλάζει και ο χειμώνας έρχεται πιο κοντά,αυτός δεν είναι λόγος όμως για να κλειδώσουμε τα ποδήλατα μας,κάθε εποχή έχει το δικό της χαρακτήρα,με τα θετικά και τα αρνητικά.Εμείς και φέτος απλά θα σας δώσουμε μερικές πληροφορίες και συμβουλές για πιο ευχάριστες και ασφαλείς βόλτες.
Πριν  δούμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές, καλό είναι να δούμε τι συμβαίνει στην Ευρώπη και την Ελλάδα σχετικά με την χρήση του ποδηλάτου σε άσχημες καιρικές συνθήκες.
Τι ισχύει στην Ευρώπη…
Για τις χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης η έρευνα αποδεικνύει ότι το κλίμα δεν επηρεάζει ουσιαστικά την χρήση του ποδηλάτου:
- Στις χώρες της Νότιας Ευρώπης τα ποσοστά χρήσης του ποδηλάτου ετησίως παρουσιάζουν μικρή αύξηση το καλοκαίρι και πολύ μεγάλη τον χειμώνα.
- Στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης το ποσοστό χρήσης ποδηλάτου είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό στην Νότια. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε το ποσοστό επί των συνολικών μετακινήσεων που πραγματοποιούνται με ποδήλατο τους χειμερινούς μήνες σε πόλεις της Βόρειας Ευρώπης: Άμστερνταμ 40% (Ολλανδία), Βαστέρες 33% (Σουηδία), Κοπεγχάγη 32% (Δανία), Κέιμπριτζ 27% (Μ.Βρετανία), Στρασβούργο 25% και Φράινμπουργκ 20% (Γερμανία), Τρόντχεϊμ και Σάντνες 18% (Νορβηγία)…

Τι ισχύει στην Ελλάδα…
Στην Ελλάδα έχουμε τις καλύτερες καιρικές συνθήκες στην Ευρώπη. Το υπέροχο μεσογειακό μας κλίμα είναι το ιδανικότερο για κυκλοφορία με ποδήλατο. Έχουμε 300 μέρες ήλιο και από τις υπόλοιπες κάποιες βρέχει ή χιονίζει. Η βροχή και το χιόνι κρατάει για κάποιες λίγες ώρες. Επομένως για τις υπόλοιπες αυτές 65 μέρες, τις περισσότερες ώρες ο δρόμος είναι απλά βρεγμένος και με λασπωτήρες (φτερά) θα μπορούσαμε να κυκλοφορούμε χωρίς να βραχούμε ή να λερωθούμε.
Στη χώρα μας όμως δεν ποδηλατήσουμε, όχι μόνο τον χειμώνα αλλά ούτε το καλοκαίρι! Και στις περισσότερες πόλεις τα ποσοστά είναι δραματικά… με εξαίρεση την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Λάρισα που τα ποσοστά είναι κάπως καλύτερα.

Χρήσιμες συμβουλές…

Προσέχω ιδιαίτερα όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές.
Τοποθετώ φώτα στο ποδήλατο και τα έχω αναμμένα (βλ. κατηγορία «Ποδηλατώντας τη νύχτα…»).
Όταν έχει ομίχλη ή κακοκαιρία φοράω έντονα, ανοιχτόχρωμα ρούχα με αντανακλαστικές λωρίδες ώστε να είμαι ορατός από τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Το ποδήλατο δεν γλιστράει στην βροχή αλλά στο ψιλόβροχο, όταν ο δρόμος έχει πιάσει γλίτσα.
Το ποδήλατο δεν γλιστράει στο χιόνι αλλά στον πάγο.
Σε άσχημες συνθήκες οδοστρώματος το ποδήλατο γλιστράει όταν φρενάρω απότομα, αλλάζω πορεία ή στρίβω απότομα κ.λ.π.
Αντίθετα όταν διατηρώ την πορεία μου, οδηγώ με ήρεμες και προσεκτικές κινήσεις και μετατοπίζω σωστά το βάρος μου πάνω στο ποδήλατο μπορώ να κινηθώ με ασφάλεια σε οποιαδήποτε κατάσταση οδοστρώματος.
Τοποθετώ ειδικά λάστιχα στο ποδήλατο για την βροχή και τον πάγο τον χειμώνα.
Φοράω κατάλληλα ρούχα και έχω τον απαραίτητο εξοπλισμό ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, για να αισθάνομαι άνετα, να ποδηλατώ ευχάριστα και να αντιδρώ άμεσα. Η σωστή ενδυμασία δεν αποθαρρύνει την χρήση του ποδηλάτου τον χειμώνα και δεν εξασθενεί τα αντανακλαστικά μου.
Προτιμώ ρούχα που είναι κατασκευασμένα από ειδικά ισοθερμικά, αδιάβροχα και αντιανεμικά υλικά και με προστατεύουν 100% από το κρύο, την βροχή και τον αέρα.
Παρακολουθώ το δελτίο καιρού την προηγούμενη ημέρα για να είμαι κατάλληλα προετοιμασμένος για εξόρμηση με ποδήλατο.
Φοράω ειδικά μακριά γάντια για ποδήλατο που προστατεύουν τα χέρια μου από το κρύο και τα σκισίματα του δέρματος.
Φοράω ειδικές κάλτσες και ειδικά καλύμματα παπουτσιών όταν βρέχει ή το ψύχος είναι υπερβολικό, για να προστατέψω τα πόδια μου. Τα δάχτυλα των ποδιών είναι το πρώτο μέρος του σώματος που αισθάνεται το ψύχος.
Φοράω ειδικά γυαλιά με κίτρινους ή πορτοκαλί φακούς που ανοίγουν τα χρώματα όταν ο καιρός είναι πολύ συννεφιασμένος, όταν έχει αρχίσει να νυχτώνει ή όταν κινούμαι μέσα στο δάσος με πυκνή σκιά και δεν βλέπω καλά, για να βελτιώνω την ορατότητά μου.
Φοράω γυαλιά με διάφανους φακούς όταν ο αέρας είναι ενοχλητικός, για να μην μπαίνει σκόνη και σκουπιδάκια στα μάτια μου. Έτσι προστατεύω τα μάτια μου και βελτιώνω την ορατότητά μου.
Φοράω μέσα από το κράνος ειδικό σκουφάκι, που καλύπτει και προστατεύει τα αυτιά από το ψύχος.
Χρησιμοποιώ λασπωτήρες ποδηλάτου (φτερά) για να μην βρέχομαι και να μην λερώνομαι.
Έχω μαζί μου ένα σακίδιο με μία αλλαξιά, για να αλλάξω αν βραχώ ή λερωθώ.
Ρίχνω ένα αδιάβροχο στο σακίδιό μου όταν ο καιρός είναι συννεφιασμένος.
Στο κρύο οι ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού αυξάνονται, είναι καλό να τρώω λίγο παραπάνω ή να παίρνω κάτι μαζί μου.Απολαμβάνω τις κλιματικές αλλαγές, την ποικιλία, την ομορφιά των τοπίων και των εποχών και ζω την διαφορετικότητα της κάθε στιγμής που ποδηλατώ.


πηγή:podilato.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου